ראשי עיצוב אתרים מאמרים אחסון אתרים צור קשר

מאגר אתרים בתחום המדיה


האתרים שמועלים כאן נבדקים שאכן מתאימים ושייכים לחברות איכותיות ומקצועיות בתחום


עיצוב אתרים / בניית אתרים


אחסון אתרים / ריסיילר


גרפיקאים / מעצבים גרפים


צלמים


קידום אתרים


פלאשיסטים / מתכנתים


מאיירים / אנימטורים


קורסים בגרפיקה ומדיה


בתי דפוס ושילוט


מאמרים ומדריכים


שרותים נילווים במדיה


צור קשר


מאמרים ומדריכים >הגדרת תפקידם של הביצועיסט ושל המעצב הגרפי / גרפיקאי

עיצוב לוגו - טיפים

לוגו (סמליל בעברית) הוא הפנים של החברה. חייב להיות קודם כל זכיר. לעיתים אנשים שראו פרסום כלשהו לא
יזכרו בכלל באיזו חברה מדובר ומה היא עושה אבל אם הלוגו טוב, יש סיכוי שיזכרו אותו בתת מודע. ובפעם
הבאה שיראו אותו כבר יזכרו יותר.

לוגו צריך לשמש את החברה בכל פרסום: באתר אינטרנט, כרטיס ביקור, ברושור וכו' לכן חשוב שהלוגו יראה
ממש טוב, מקצועי, נקי, פשוט, ברור, זכיר, מרשים, מקורי, כי מלבד שהלוגו הולך להופיע בפרסומים רבים הוא
אמרו לשמש את החברה במשך שנים רבות. חברה לא היתה רוצה להחליף לוגו כל שנה.

עיצוב לוגו ובחירת שם מתאים לחברה

נראה שלעצב לוגו זה דבר פשוט. תתפלאו כמה קשה לעצב לוגו לעומת אלמנטים אחרים כמו פלייר או כרטיס ביקור.
לפעמים אנשים לא מספיק מעריכים את עבודת עיצוב הלוגו וחושבים שזו עבודה של שעה שעתיים מקסימום.

נתחיל מבחירת השם

  1. לפני שמתחילים יש לוודא שללקוח יש שם מעניין, מקורי ונכון מבחינה שיווקית.
  2. שמות מתחכמים מדי יכולים לבלבל ואפילו לעצבן. למשל את מותג הפרחים zer4u אני זוכר כאחת החברות
    הראשונות שקראו לעצמם בשם פלוס מספר פלוס בשבילך. אבל היום יש יותר מדי שילובים של המספרים
    והאותיות האלה שלא בהכרח קשורים לאופי החברה. למשל חברת נדל"ן שקוראת לעצמה caesarea 4u.
    נו באמת, צאו מזה כבר. אז בפרחים זה נחמד - פרח בשבליך, אבל בנדל"ן??

טיפים לעיצוב לוגו

  1. בדיקת ציפיות לקוח – מה הסגנון שלו, מה הוא אוהב, שישלח דוגמאות ללוגואים שאהב במייל, אילו צבעים
    הוא אוהב.
  2. חקירה בתחום הנדון והסתכלות על מה קיים ובאיזו איכות בארץ ובחו"ל.
  3. לוגו בצורתו האחת מורכב מטקסט בלבד. בצורתו השניה מורכב מטקסט פלוס אייקון (דמות, ציור להמחשה).
    פעמים רבות בנוסף לטקסט ולאייקון יופיע גם משפט קצר המתאר את עיסוק החברה (סלוגן) יבוא בדר"כ
    מתחת ללוגו.
  4. מתחילים לעצב סקיצות על נייר של מה שעולה בראש. חופש היד בדף ועפרון יכול להביא למקומות מפתיעים
    דווקא לעומת תקיעות העכבר והמחשב.
  5. עוברים למחשב – עיצוב לוגו מתבצע בתוכנות גרפיות כמו אילוסטרטור, פעם היה לנו את הפריהנד שהיה
    בהרבה פחות טוב מאילוסטרטור. אילוסטרטור זו תוכנה וקטורית כך שהאיכות לא תפגע אם יום אחד יגדילו
    את הלוגו למימדים ענקיים. באילוסטרטור הקוים יוצאים חדים ומדויקים ביותר בניגוד לפוטושופ. כשמתעסקים
    עם טקסט (בלוגו יש טקסט) רצוי שהקוים יהיו חדים (וקטורים). לפעמים יכולה להיות התערבות בפוטושופ
    במקרה הצורך כמו בלוגו שמגיע מסריקה של קוים טבעיים שרוצים לשמור על אופי הקו.
  6. לוגו טוב הוא לוגו שאם נקטין אותו כשנדפיס על כרטיס ביקור למשל, עדיין יראה טוב. לכן יש לבדוק ולהקטין
    את הלוגו לגודל הכי קטן שדרוש ולוודא שעדיין יהיה קריא.
  7. לוגו טוב הוא לוגו שאם נדפיס אותו בשחור לבן (על פקס למשל), עדיין יראה טוב.
  8. צבע צהוב בלוגו לא יראה בפקס שחור לבן. הצהוב יהפוך ללבן. זהירות!
  9. בחירת פונט – בשלב זה רוב המעצבים פשוט משחקים ומנסים את כל הפונטים האפשריים. שימו לב
    שהפונט צריך להתאים לאופי החברה ומה שהיא רוצה לשדר. בחירת הפונט היא חלק חשוב. כמו שמראים
    ללקוח מספר סקיצות, כך אפשר להראות מס' וריאציות של הלוגו איך הוא נראה כל פעם עם פונט אחר.
  10. לאחר שבחרנו פונט, יש לתת דגש טיפוגרפי לרווחים בין האותיות (Kerning) כך שלא יהיו אותיות רחוקות
    מדי אחת מהשניה.
  11. יש חשיבות גדולה למיקום האייקון ביחס לטקסט.
  12. נעצב את הלוגו בשחור לבן או בשני צבעים מתוך הצבעים שהלקוח בחר. אם הלקוח התחבר לסקיצה
    מסויימת אך לא ממש. רצוי להמשיך מאותה נקודה ולפתח את אותה סקיצה.
  13. אם הלקוח לא התחבר לשום סקיצה, זבשכם. ממשיכים לסקיצות נוספות כי קודם כל אנחנו נותנים שרות
    וגם רוצים להוציא עבודה מוצלחת עד שהלקוח יהיה מרוצה. כמובן עד גבול הטעם הטוב. לקוח לא יכול
    לדרוש 20 סקיצות שונות למשל ולטרטר אותנו המעצבים בלי סוף. אם הגעתם לשלב כזה, סימן שהתקשורת
    לא מספיק טובה עם הלקוח ויש לעצור ולחשוב מה עושים הלאה.
  14. בקיצור לוגו טוב, הכל טוב!

 


© כל הזכויות שמורות ל'המדיה' | עיצוב אתרים - גרייס דיזיין